Hopp til innhold
Proshop: 33 39 19 07   |    Kontor: 33 39 15 10   |   Logg inn Golfbox   |   Klikk her for priser.

Siden oppstarten i 2015 har juniorkomiteen hatt som mål å etablere et sunt og mestringsorientert treningsmiljø for barn og unge i Tjøme golfklubb. Målet er et relevant treningstilbud som appellerer til de ulike aldersgruppene. Et av virkemidlene for å få dette til har vært å stille godt forberedt til hver eneste treningsøkt, være mestringsorientert og organisere treningene på en slik måte at det skaper trivsel og samhold. En spesiell TAKK til Ketil Treidene og Anne Marie Indseth som trofaste stiller opp i vær og vind og bidrar til at juniorgruppa kan drives trygt og forutsigbart på barnas premisser. Tusen takk til dere.

2019 ble en «all time High» sesong for Tjøme GK juniorgruppe.

Golf i skolen med 5-trinn fra Lindhøy skole er en årlig tradisjon, og ble også i 2019 gjennomført med stor suksess. Prosjektet har vært en viktig del av juniorgruppas arbeid for å fremme kunnskap og interesse for golf i nærmiljøet. Elevene besøker golfklubben fire ganger hver vår. Oppmøte på treningene var over all forventning. Fra første trening på våren flommet treningsfeltet over av barn og unge som ville lære å spille golf. Juniortreningene på onsdager har i løpet av sesongen hatt 160 unike besøkende. 70 med lokal tilknytning og 90 gjester fra fjern og nær. Ekstra gledelig er det å se at stadig flere blir medlemmer, kommer tilbake år etter år, benytter treningsfeltet flittig og spiller på banene i følge med foreldre. 18 Tjømespillere i alderen 5 til 19 år deltok på Narven Tour på Tjøme i september. En gruppe jenter har gjennom hele sesongen deltatt på regionale samlinger for jenter og årets sosiale høydepunkter var sesongavslutningen i klubbhuset. Denne flotte septemberkvelden møtte 73 personer for ha det moro med golf. Klubbhuset var fylt til randen med juniorer, foreldre, søsken og frivillige. Denne dagen feiret vi oss selv og spiste enorme mengder kake. En veldig hyggelig avslutning på en strålende juniorsesong. Hurra!

I tillegg til sportslig ansvar, rekruttering av frivillige, planlegging og gjennomføring av juniorgruppas treningstilbud, har leder av juniorkomiteen deltatt i nettverk og møter i regi av region Sør Østlandet, NGF/PGA, Færder kommune og Færder idrettsråd. Øyene laget flere flotte reportasjer om juniorgolf i året som gikk og Hege Buschmann Indseth mottok Færder kommunes Samfunnspris på vegne av Tjøme GK juniorgruppe i oktober. Juniorpappa Petter Langseth fullførte i 2019 Trener 1 utdanning og vil fra 2020 bli ny trener for juniorene og lede juniorkomiteens arbeid i samarbeid med klubb og styret. Hege har valgt å ta en pause som leder for juniorarbeidet og ønsker «Petter og gjengen» lykke til med fortsettelsen 😊🤸‍♂️⛳️

Om Hege Buschmann Indseth

Leder i juniorkomiteen. Brenner for morsom og variert trening 😃🤸‍♂️⛳️